Apie mus rašo žurnalas Bitutė!

[av_heading heading=’Apie mus rašo žurnalas Bitutė!’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ padding=’30’ color=” custom_font=”][/av_heading]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Ne taip dažnai esame kviečiami į vaikų parodą, kurią aplankius norisi dalintis įspūdžiais ir su tais meno gerbėjais, kurie ne visada pripažįsta vaikų kūrybą esant tokia pat rimta kaip ir suaugusių dailininkų darbus.

Lietuvos technikos bibliotekoje vasaros pradžioje veikė Vilniaus „Šaltinėlio” privačios vidurinės mokyk­los mokinių paroda „Odos ir keramikos žaismas”.

Parodoje pristatyta mokinių kūryba patraukia profe­sionalia meistryste, meninių priemonių ir formos derme, kartu į šiuolaikinę dailę natūraliai perneštu eksperimen­tavimu, kurį vaikai supranta kaip „žaidimą” spalvomis, linijomis, formomis, kai naudojamos įvairios technikos ir nestandartinės priemonės, dažnai gamtoje ir įvairūs mūsų aplinkoje randami daiktai: medžio pagaliukai, nugludinti vandens ir vėjo, viela, siūlai, kiti daiktai.

Troškimas kurti padeda siekti meistrystės ir pramokti kūrybos paslapčių. Mokymo programoje keramikos ir odos technologijoms skiriama nemažai dėmesio ir laiko. Mokinius su šiomis meno šakomis supažindina pedagogės dailininkės Regina Andriulaitytė ir Saulė Jurkynienė, žadindamos ir puoselėdamos vaikų vidinį kūrybingumą, kartu su mokiniais norinčios, kad pamokose vaikai jaustųsi tarsi kūrybinėse dirbtuvėse. Jaunieji dailininkai jau nuo pradinių klasių kuria kompozicijas iš molio, darbai išdegami ir glazūruojami. Ku­riamos plokštelės su išraižytu paviršiumi, indai, nulipdyti keramikos senąja virveline technika. Mokiniai trokšta įvaizdinti, kad ir supaprastintų formų, žmogaus ir gyvūno figūrėles. Rankomis nulipdyti kūriniai dekoruojami orna­mentiniais raštais. Įsimintinos vyresniojo amžiaus vaikų sukurtos kompozicijos miesto ir pilies temomis.

„Šaltinėlio” mokykloje odos meno mokoma per šešetą metų. Iš odos skiaučių, pasitelkiant ir netradicines prie­mones, kuriamos kaukės. Vyresnieji mokiniai konstruoja abstrakčių formų erdvines kompozicijas, susipažįsta su tradicinio knygrišystės meno paslaptimis, išbando įvairias technikas, pvz., odos paviršius išdeginamas, dažomas ir marginamas. Jie mokosi patys susiūti popieriaus lapus, su­kurti knygų viršelius, pramoksta knygą restauruoti.

Tradicinės formos, bet naujo turinio knygos, kai įprastas tekstas yra keičiamas koliažu arba asambliažu, tampa jiems svarbiu simboliniu daiktu arba atributu. Knyga yra kartu pasveikinimui skirtas kūrinys, dovanojamas bendraminčiui draugui.

Keramikos ir odos kūriniai atspindi vaikų meninėje mąstysenoje išsaugotus mitologinius ir istorinius įvaizdžius. Ši vaikų paroda buvo pastebėta ne vieno vaikų meno gerbėjo.

[/av_textblock]